Genç Gezginlerle Adım Adım Türkiye – Ege Marmara Turu

Gezimize 14.05.2022 Cumartesi Söğüt ile başladık. İlk gün Söğüt’te Osmanlı Devleti kurucusu Osman Gazi’nin İmam Hatibi ve Kadısı Şeyh Edebali’nin talebesi Dursun Fakih’in türbesini ziyaret ederek başladık. Daha sonra rehber eşliğinde sırasıyla Ertuğrul Gazi Türbesi, Hamidiye Külliyesi, Kaymakam Çeşmesi, Çelebi Mehmet Camii ve Kuyulu Mescidi ziyaret ettik. Rehberimiz her bir eserin tarihini bize çok güzel bir şekilde izah etti. Daha sonra Bilecik’te Şeyh Edebali Türbesini ziyaret ettik. Daha sonra bir çok uygarlık bakımından tarihi bir şehir olan İznik ilçemize geçtik. İznik’te 2010 mezunumuz İznik Ayasofya Camii İmam Hatibi Yakup hocamız bize rehberlik etti. İlk olarak tarihteki ilk Ayasofya olan Ayasofya Camii’ni bize tanıttı. Daha sonra İznik tarihi hakkında öğrencilerimize bilgiler verdi. Son olarak İznik Gölü kıyısında gezinti ile İznik gezimizi ve gezimizin ilk gününü tamamlamış olduk. İlk gece İznik’te Davudi Kayseri Kuran Kursunda misafir olduk. İkinci gün sabah erkenden yola koyulduk ve saat 9.30 da Bursa’da olduk. Bursa’da sırasıyla Ulu Camii, Osmangazi ve Orhangazi türbelerini ziyaret ettik. Öğrencilerimizle birlikte türbelerin tarihi yaşatan nöbet değişimi izledik. Türbelerin bulunduğu parkta kuş bakışı Bursa manzarasını izledikten sonra Yeşil Cami ve Yeşil Türbeyi ziyaret ettik. Tekrar yola koyularak ikindi vakti Afyon da konaklayacağımız İlim Yayma Cemiyeti Yüksek Öğrenim Öğrenci Yurduna ulaştık. Akşam Afyonda kaldığımız yurda yakın bölgede gezinti yaptık ve böylece gezimizin 2. Gününü de tamamlamış olduk. 3. Gün sabah erkenden Afyon’da mihmandarımız olan yine 2010 mezunlarımızdan İmam Hatip Burak hocamızın anlatımıyla sırasıyla Afyon Kalesi, Afyon Ulu Camii, Mevlevi Türbe Camii ve Tarihi Şehir Hamamını ziyaret ettik. Öğleden sonra Afyon’dan yola çıkarak ikindi vakti Pamukkale’de olduk. Akşama kadar Pamukkale Travertenlerini gezdik ve eşsiz manzarada güneşin batışını izledik. Ardından ikiye bölünerek konaklayacağımız Denizli Anadolu İmam Hatip Lisesi Pansiyonu ve Denizli Cedide Abalıoğlu Anadolu İmam Hatip Lisesi Pansiyonuna geçtik. 4. gün sabah tekrar Aydın üzerinden Efes Antik kente doğru yola koyulduk. Yolda Aydın’da 12.sınıf öğrenci velilerimizden Murat Ekinci’nin meyve ikramı oldu. Efes Antik Kenti de gezdikten sonra İzmir’e doğru tekrar yola koyulduk. İzmir’de konaklayacağımız Prof.Dr. İlhan Varank Anadolu İmam Hatip Lisesi Pansiyonuna öğle vakti ulaştık. Biraz dinlendikten sonra İzmir Kordonda gezinti için tekrar yola koyulduk. Öğrencilerimizle yaklaşık 3 saat İzmir şehir turu yaptık. Geceyi Prof.Dr. İlhan Varank Anadolu İmam Hatip Lisesi Pansiyonunda geçirdik. 5.gün sabah erkenden Manisa’ya doğru tekrar yola koyulduk. Sabah Manisa’da bizi mihmandarımız Mehmet Emin Sofuoğlu karşıladı. Sırasıyla Şehzadeler Parkı, Dioramik Mesir Müzesi, Spil Dağı, Ağlayan Kaya, Ayşe Hafsa Sultan Camii ve Tıp Tarihi Müzesini mihmandarımızın detaylı anlatımıyla gezdik. Son olarak Yunus Emre Belediyesi Osmanlı Müzesini gezdikten sonra Yunus Emre Belediyemizin öğrencilerimize Mesir Macunu ikramı ile Manisa gezimiz tamamladık. Öğle vakti Manisa’dan Akhisar’a doğru yola koyulduk. Akhisar’da bizi öğrenci velilerimizden Mehmet Emin Gözüm ağırladı. Ardından tekrar Soma’ya doğru yola koyulduk. Soma Maden Şehitliğini ziyaret ettik ve şehitlerimizin ruhuna okuduğumuz Yasin-i Şerif Hatmini öğrencilerimizden Mustafa Şener’in duasıyla hediye ettik. Bu kez Bergama’ya doğru yola koyulduk. Bergama’da İkindi Vakti bizi Bergama Anadolu İmam Hatip Lisesi Müdürü Sefa Yılmaz Bey ve Yusuf Kaya Bey karşıladı. Bergama tarihi ile ilgili kısa bilgilendirmeler eşliğinde Bergama Şehir turumuzu da yaptıktan sonra kendi okulunda akşam yemeği ikram etti . Ardından gece konaklayacağımız Çanakkale’ye doğru tekrar yola koyulduk. Yolumuz üzerinde Bayramiç’te öğrenci velilerimizden bize bu gezide bir çok noktada yardımcı olan Fatih Ünal Bey’in babasının ikramı olan meyvelerimizi aldık ve gece geç saatte ulaştığımız Çanakkale Çan KYK yurdumuzda konakladık. 6. Gün sabah erkenden Çanakkale Gelibolu’ya doğru yola koyulduk. Eceabat’ta bizi Gelibolu Tarihi Yarımada Alan Başkanlığı tarafından görevlendirilen rehberlerimiz Özgür Bey ve Mehmet Bey karşıladı. Öğrencilerimiz ikiye bölünerek rehber anlatımı eşliğinde tarihi yarımadamızı ve şehitliklerimizi dualar eşliğinde dolaştık. Yeni yapılan Alçıtepe Hilal-i Ahmer Müzesi bizi çok etkiledi. Buradan gezimizin son durağı olan Edirne’ye doğru yola koyulduk ve akşam yemeğinde bizi ağırlayacak olan Edirne 15 Temmuz Şehitler Erkek Kuran Kursuna ulaştık. Buradan konaklayacağımız Edirne KYK yurduna geçtik . 7. Gün sabah ilk olarak sabah kahvaltısında ağırlanacağımız Edirne Hasan Sezai Teknik İlim ve İrfan Vakfına ulaştık. Buradaki hoş sohbete bize Edirne’de mihmandarlık yapacak Selimiye İmam Hatip Ortaokulu Müdür Yardımcımız Süleyman Türker hocamızla beraber iştirak ettik. Süleyman Türker hocamız Edirne’de sırasıyla bize Selimiye Camii, Eski Camii ve Üç Şerefeli Camii yi gezdirdi ve tarihi hakkında malumatlar verdi. Cuma namazını Üç Şerefeli Camiinde eda ettikten sonra Edirne Şehir turu yapıp Dedeağaç’ ta Meriç Nehri kenarındaki doğal güzellikleri de gördükten sonra turumuzu tamamlayarak ikindi vakti İstanbul’a doğru yola koyulduk.