Balkan Turu

19 Kasım Cumartesi günü, akşam namazı ve akşam yemeği sonrası, 20.00 gibi okulumuzun önünden okunan hatim duaları ile hareket ettik. İlk rotamız Edirne üzerinden Kapıkule Gümrük kapısı üzerinden Bulgaristan oldu. Başkent Sofya’ya sabaha doğru indik.

20 Kasım Pazar  Öğrencilerimiz ile Osmanlı döneminde yaptırılan 70 camiden sadece aktif namaz kılınan tek cami olan Kadı Seyfullah Efendi-Banya Başı Camisi’nde sabah namazı kıldık. Bulgaristan Müftüsü Beyhan Mehmed’in namaz sonrası misafiri olduk, beraber sabah kahvaltısı yaptık.. Akabinde Sofya şehir turu yaptık. Osmanlı döneminde yaptırılmış tarihi eserleri, müze, türbe ve ibadethaneleri gezdik. Çarşıları dolaştık, hediyelik ürünler aldık ve öğle yemeğimizi burada yedikten sonra cemaat ile namazımızı eda ettikten sonra Bulgaristan-Makedonya gümrüğünü geçerek akşam üzeri Üsküp’e ulaştık. Burada otele yerleştikten sonra Üsküp çarşısına geçtik. Mustafa Paşa Camisinde yatsı namazımızı ifa ettik. Yemek sonrası otele dönerek istirahate çekildik.

21 Kasım Pazartesi Ali Paşa Cami sabah namazı sonrası otelde kahvaltı yapıldı. Akabinde Üsküp şehrinin doğal harikası olan Matka Kanyonu’na geçtik. Orada tekne turu ve trekking yaptıktan sonra şehir merkezine geri döndük Ensar Vakfı ve Maarif Vakfı ziyaretlerimizi yaptık ve okulumuzu ve misyonumuzu burada anlattık. Üsküp çarşı turu ve şehri yukarıdan gören noktada Murat Paşa Camisinde ikindi namazımızı kıldık oradan Tetova’ya eski ismi ile Kalkandelen’ e geçtik Alaca Cami ve tekke ziyareti yaptık. Akşam namazını burada kıldıktan sonra Makedonya-Sırbistan gümrüğünü geçtik. Bujonovac’a geçip otele geçtik yemek yedik ve dinlenmeye çekildik.

22 Kasım Salı günü sabah kahvaltısı sonrası Arnavut Müslümanlarının kurduğu okul ziyaretimizi yaptık. Öğlene doğru buradan hareket ederek Niş kenti üzerinden akşama doğru Belgrad şehrine vardık. Burada Bayraklı Camisinde akşam namazı sonrasında Kanuni Sultan Süleyman’ın fetihte yaptırdığı Belgrad Kalesine çıktık, oradan şehir turu yaptık. Tesla Müzesi ziyaretini yaptık ve akşam yemeğini yedik. Belgrad’da yerel rehber ve eğitim müşaviri eşliğinde gezimizi tamamladık. Oradan gece yola devam ederek Sırbistan-Bosna Hersek gümrüğüne geçtik.

23 Kasım Çarşamba sabah Sarayevo’da otelimize yerleştik ve sabah namazını Başçarşı Camisinde kıldık. Otele geri dönüp kahvaltı sonrası Sarayevo merkezinde Aliya İzzetbegoviç’in, Bosna şehitlerinin kabri başında Yasin-i şerif ve Kur’an-ı Kerim tilavetleri yapıldı. Sarayova çarşı turu sonrasında Yunus Emre Enstitüsü ziyareti yapıldı. Oradan Sarayevo Uluslararası Üniversitesi Ziyaretimizi yaptık. Akabinde 1993-96 yılları arasında savaş dönemi yardımların şehre girmesini sağlayan Havalimanı yakınındaki Tünel müzesini ziyaret ettik. Bosna  ve şehir turu sonrası akşam otelde dinlenmeye çekildik.

24 Kasım Perşembe  günü sabah kahvaltısı sonrası doğa harikası olan Vrelo Bosna milli parkında doğa yürüyüşü yaptık. Oradan yola çıkarak Mostar yolu üzerinde Sarı Saltuk ve talebelerinin yaşamış olduğu Balkanlarda Müslümanlığın yayılmasında önem taşıyan Blagaj Alperenler Tekkesi  ziyaretimizi yaptık. Akşama doğru Mostar şehir merkezine gelip namazlarımızı kılıp yemeklerimizi yiyip otelde dinlenmeye çekildik.

25  Kasım Cuma günü sabah namazı ve kahvaltısını Mostar’da yaptıktan sonra Montanegro Karadağ üzerine yola çıktık. Kotor ve Budva Adriyatik kıyıları üzerinden Arnavutluk’a geçtik. İşkodra Gölü yakınlarında küçük bir camide namazlarımızı kılıp Kosova gümrüğüne geçtik. Oradan Prizrene akşam ulaştık. Bir grup Kuran Kursunda bir grup ise Alaaddin medrese yurdunda dinlenmeye çekildik.

26 Kasım Cumartesi günü sabah namazı ve çarşıda kahvaltı sonrası Balkan tarihçisi Eldar Uka eşliğinde Osmanlı han, hamam, çeşme ve camilerini tanıdık. Öğlen namazını Sinan Paşa camisinde kıldıktan sonra Aliya İzzetbegoviçin silah arkadaşı Eldar Uka’nın dedesi medresede öğle yemeğinde bize eşlik etti. Öğrencilerimizin Türkiye’den Pirizrene gelmesi onu çok mutlu etti ve öğrencilerimiz için de örnek bir şahsiyet görmeleri çok iyi oldu. Oradan Piriştine’de Şehid Padişah Murat Hüdavendigar’ın türbesini ziyaret ettik. Daha sonra akşam Makedonya sınırları içinde kalan Ohri’ye geçtik. Akşam yemeği sonrasında göl çevresi şehir turu sonrası otele dinlenmeye çekildik.

27 Kasım Pazar günü sabah kahvaltısını Ohri’de yedikten sonra Manastır üzerinden Yunanistan gümrüğüne geçtik. Selanik konsolosluk ziyareti ve öğle yemeği sonrasında akşam Kavala üzerinde durduk. Bir süre orada dinlendikten sonra gece İpsala gümrüğünden Türkiye topraklarına ulaştık. Tekirdağ üzerinde namazlarımızı eda ederek gece  28 Kasım Pazartesi 4.00 da kazasız belasız okulumuza vardık.