Balkan Turu

Beyoğlu Anadolu İmam Hatip Lisesinin bir klasiği olan ” Balkan Turu” nu 14-20 Mayıs 2022 tarihleri arasında 15 öğrencimiz ile Müdür Yardımcımız Mehmet Özkaraman rehberliğinde gerçekleştirdik. 14 Mayıs günü İstanbul Havalimanından Kosova’nın başkenti Priştina’ya uçtuk. Priştina Yaşar Paşa ve Fatih Cami ziyaretlerimizin ardından 1389 Kosova muharebenin yapıldığı ovayı gezip Sultan 1. Murat’ın şehit düştüğü yeri ve türbesini ziyaret ettik. Öğleden sonra Kosova’nın ve Başkanların En güzel şehirlerinden Prizren’de  Sinan paşa Cami, Maraşlılar mahallesi Fatih Namazgahı, Prizren kalesi ve birçok Osmanlı eserini yerinde gördük. 15 Mayıs sabahı Makedonya’nın başkenti Üsküp’e hareket ettik. Üsküp Kalesi, İsa bey cami, Sultan Murat Cami, Mutafa Paşa ve Murat paşa camilerini, Davut paşa hamamını ziyaret ettik. 16 Mayıs sabahı Kalkandelen şehrindeki Alaca Cami, Harabati Tekkesi ziyaretimiz Manastır, Resne şehir turları ile Ohri’de sona erdi. 17 Mayıs   Ohri Kalesi, Ali paşa cami, Zeynel Abidin Tekkesi, Safranbolu benzeri Ohri evleri ziyaretimizin ardından, Struga şairler şehrini gezdik. 17 Mayıs gününü Arnavutluk’un Tiran ve İşkodra şehirlerindeki Osmanlı eserlerini gezerek tamamladık. Tiran Ethem bey Cami, işkodra şehidi Hasan Rıza paşa anıtlarından etkilendik. 18 Mayıs günü Karadağ’ın Ortaçağ kale şehirleri olan ve Balkanlar’ın limanı durumundaki Buda ve Kotor şehirlerini gezdikten sonra Bosna-Hersek’in nadide şehri Mostar’da konakladık.Tarihi Mostar Kalesi Neretva nehrinin nazlı akışı bizi büyülerken Hırvat ve Sırpların 1992-1995 arasında bölgede yaptıkları tahribat ile hüzünlendik. 19 Mayıs günü Blagay Sarı Saltuk Tekkesi ve Konyiç şehirlerini gezdikten sonra Saraybosna’da konakladık. 20 Mayıs sabahı itibariyle Saraybosna’daki Osmanlı eserlerinin Sırplar tarafından nasıl yok edildiği ve yok edilmeye çalışıldığına şahitlik ettik. Tarihi Osmanlı çarşısını gezerken kendi ülkemizdeymişiz gibi hissettik. İnsanlığın susup vahşetin haykırdığı Bosna topraklarında Aliya İzzetbegoviç ve bir avuç Bosnalı mücahidin cihadı hakkında bilgi sahibi olduk. Bosna ziyaretimiz şehitlik ziyareti ile Sarayevo havalimanında sona erdi. 20 Mayıs 20:45 saati ile İstanbul’a döndük. Bir haftalık süreçte gördük ki Türkiye, Türkiye sınırlarından ibaret değildir. Balkanlardaki Osmanlı yetimi insanların hala kendilerini Türkiye’nin bir parçası olduklarına şahitlik ettik.