Genç Gezginlerle Adım Adım Türkiye – Karadeniz Doğu Anadolu Turu

25 Mayıs Çarşamba günü, sabah namazı ve sabah kahvaltısı sonrası, 6.30 gibi okulumuzun önünden okunan hatim duaları ile hareket ettik. İlk rotamız Gerede üzerinden Karabük-Safranbolu oldu. Buraya öğle vakti indik öğrencilerimiz ile Köprülü Mehmet Paşa Camisinde öğle namazı kıldık ve avluda bulunan güneş saati ile ilgili cami yetkilisinden bilgi aldık. Akabinde Safranbolu çarşısını dolaştık, hediyelik lokum ve ürünler aldık. Öğrencilerimizle şehir turumuzu tamamladık. Daha sonra Safranbolu merkezde Mahmut Usman Vakfında öğle yemeğimizi yedik ve buradaki vakıf çalışanları ile tanıştık ve okulumuzun yapmış olduğu faaliyetlerin bilgilendirmesini yaptık. Sonra Kastamonu’ya doğru hareket ettik. İkindi vakti Şeyh Şaban-ı Veli Türbesine ulaştık ve burada ikindi namazlarımızı eda ettik. Oradan yürüyerek Kastamonu Kalesine çıktık ve şehrin kuşbakışı görünüşünü yaptık. Daha sonra Kaleden eski Kastamonu sokak ve evlerin önünden geçerek Osmanlı döneminde yapılmış birçok cami ve medreseleri gördük,  oradan Nasrullah Camisi önüne indik,  saat kulesi ve Valiliğin önünde toplandık. Buradan Çankırı yolu üzerinde orman piknik alanı restoranında akşam yemeği yedik ve akşam namazlarımızı kıldık. Daha sonra  Kuzey Kentte yer alan Yüksek Okul Yurduna geçtik. Burada bizi Kastamonu il müftüsü ve okulumuzun eski mezunlarından Pınarbaşı müftüsü karşıladı.  Seminer salonunda küçük bir seminer sonrası istirahata çekildik.

26 Mayıs Perşembe yurtta sabah kahvaltısı sonrası 8.00 gibi Sinop yolu üzerine hareket ettik. Öğle öncesi Sinop şehir turun yaptık. Kale, cezaevi ve Selçuklu eseri olan Alaaddin Keykubat camisini ziyaret ettik. Merkezde toplanıp Erfelek Anadolu İmam Hatip Lisesine gittik. İdareci ve öğrenciler ile tanıştık oradan öğlen yemeği yediğimiz restorana geçtik Sinop’ un yöresel tatlarından olan kulaklı ve cevizli mantı, içeceklerinden oluşan zengin menümüzü yedik ve öğrencilerimiz ile ikindi namazımızı kılarak Samsun istikametine hareket ettik.  Akşam vakti Samsun merkeze ulaştık küçük bir şehir turundan sonra eski velimiz olan Canik Belediye başkanının misafiri olduk. Canik belediyesinin sosyal tesislerinde akşam namazımızı ve yemeğimizi yedik. Oradan konaklamak için bir grup Altınkum Anadolu İmam Hatip Lisesinin yurduna diğer grup ise Canik İlim yayma yurduna geçti.

27 Mayıs Cuma günü sabah kahvaltıları yapılarak erken saatte yola çıktık ve rotamızı Trabzon tarafına yönlendirdik. İlk durağımız Ordu tarafında 750 sene önce yapılan Çivisiz cami oldu. Buradan ihtiyaçlarımızı da giderdik sonra Cuma namazını kılmak için Giresun İlim yayma cemiyetine ulaştık. Burada Cuma namazımızı ifa ettikten sonra Giresun şehir turu yaptık ve Giresun Kalesi ve Topal Osman Türbesini ziyaret ettik. Burada kısa bir serbest zaman verildikten sonra akşam konaklamak için Trabzon Celalettin Ökten İlim Yayma Cemiyetinin yurduna gittik. Akşam yemeklerimizi yedik ve namazlarımızı burada  kıldıktan sonra ,yatma zamanına kadar öğrencilere şehir turu serbest zamanı verdik.

28 Mayıs Cumartesi sabah kahvaltılıklarımızı da yanımıza alarak Uzun göle geçtik  ve burada kahvaltı ettik. Daha sonra Uzun gölde toplu fotoğraf çekiminden sonra öğlene kadar serbest zaman vererek göl boyunca trekking yaptık. Öğle yemeklerimizi ve öğle namazlarımızı burada kıldıktan sonra Rize istikametine yöneldik. Öğleden sonra Fırtına Deresine ulaştık. Burada Rize valisinin misafiri olarak rafting yaptık. Bu sporu öğrencilerimiz ilk defa yapıyordu ama ilk olmasına rağmen oldukça başarılı oldular. Ardından Zipline yapıldı ve ikindi namazlarımızı burada kıldık. Sonrasında akşam yemeklerimizi de burada yedik. Daha sonra rotamızı kalmak için Rize Güneysu Anadolu İmam Hatip Lisesine çevirdik. Akşam yatsı arasında Güneysu Camisine geçerek yakın zamanda dünyadan ayrılan okulumuzun mütevelli heyeti başkanı Ahmet Gür ağabeyimiz için hatimler ve Kur’an-Kerim tilavetleri yaptık.

29 Mayıs Pazar günü sabah kahvaltısı sonrası akşam kalmayı hedeflediğimiz Kars’a doğru yol aldık. İlk önce Hopa üzerinden Borçka baraj gölünde durduk. Burada tekne turu yapıldıktan sonra öğle vaktine Artvin İmam Hatip Lisesine ulaştık. Burada öğle namazlarımızı yemeklerimizi ve tanışma ziyaretlerimizi yaptık. Daha sonra Şavşat üzerinde yüksek dağlar ve virajlı yolları geçerek Ardahan üzerinden akşam Kars iline ulaştık. Burada kısa süreli Selçuklulardan kalma cami, türbe ve medreseleri dolaştık. Sonrasında tarihi konuda Yemen hoca Ermeni meselesi ile ilgili bilgilendirme yaptı. Arkasından Tügva’ya geçtik, burada akşam namazlarımızı ve yemeklerimizi yedik. Bir grup burada kaldı diğer grup ise buradan ayrılarak konaklamak için Kars Yüksek Öğrenim Yurduna geçti.

30 Mayıs Pazartesi günü sabah kahvaltılarını yurtlarda yaptıktan sonra Ani Harabelerine geçtik, burada incelemelerimizi yaptık,  Arpaçay nehri Ermenistan sınırına kadar gittik.  Daha sonra öğle namazlarımızı kılmak ve öğle yemeği için Iğdır Anadolu İmam Hatip Lisesine misafir olduk. Burada öğle yemeği ve tanışma faslından sonra hareket ederek Ağrı il sınırı içinde yer alan Doğubayazıt’taki  İshak Paşa Sarayına geçtik. Selçuklulardan kalma türbe ve sarayı ziyaret ettik. İkindi namazlarımızı burada kıldık. Sonrasında akşam vakti Erzurum şehrine vardık. Merkezde Cağ kebabı yapan restorantta akşam yemeğimizi yedik ve akşam namazlarımızı kıldık. Oradan konaklamak için İlim Yayma Cemiyetinin yurduna geçtik ve burada konakladık ve dinlendik.

31 Mayıs Salı günü sabah kahvaltısı sonrası Erzurum ‘da şehir tutuna geçtik. Çifte minare, müze, kale ve Yakutiye Medreselerini gezdik. Öğle yemeğimizi Erzurum Büyükşehir belediyesinin ev sahipliğinde sosyal tesislerde yedik. Öğle namazlarımızı burada kıldıktan sonra Erzurum Uluslararası İmam Hatip Lisesini ziyaret ettik. Daha sonra şehrin medarı iftarı olan Abdurrahman Gazi türbesini toplu ziyaret ettik ve rotamızı Sivas yönüne çevirdik. Erzincan yakınlarında ihtiyaçlarımızı giderdik ve ikindi namazımızı eda ettik. Akşam geç saatte Sivas Uluslararası İmam Hatip Lisesinde akşam yemeği yedikten sonra burada konakladık.

1 Haziran Çarşamba sabahı kahvaltı ve imam hatip ziyareti sonrası Sivas şehir turuna çıktık.  Medrese, cami ve müzeleri gezdikten sonra öğrencilere öğlene kadar serbest zaman verdik. Daha sonra öğle yemeğimizi Has dönerde yedikten sonra rotamızı Tokat istikametine çevirdik. Tokatta ikindi namazını Ali Paşa Camisinde kıldık. Saat kulesi, Taş Han gibi yapıları ziyaret ettikten sonra toplanıp Amasya istikametine yol aldık. Akşam Borsa İstanbul Otelcilik Teknik Anadolu Lisesi pansiyonuna vardık. Burada akşam namazı ve yemeği sonrası Amasya şehrine indik. Serbest zaman verdik ve yatsı namazlarımızı Mehmet Paşa Camisinde ifa ettik. Daha sonra toplanıp yurda geçtik.

2 Haziran Perşembe sabah kahvaltısı sonrası Amasya şehir turuna geçtik. Ferhat ile Şirin Müzesi, medreseler, Bimarhane ve Amasya Kalesi gezildi. Öğle namazı ve yemeklerimizi burada tamamladıktan sonra 690 km İstanbul’ a dönüş maceramız başladı. Ilgaz ve Gerede üzerinde namaz ve ihtiyaçlarımızı giderdikten sonra gece 23.30 da kazasız belasız Beyoğlu İmam Hatip Lisemize vardık.